Några skillnader mellan att träna naturligt vs att cell-techa!

Är som sagt medveten om att det finns vissa kättare som ännu ej kommit till insikt. Men det är upp till dem! Alla True Friends känner till The Imperial Truth och det är det viktiga.

ryggrunsten

Proteinintag

Det finns inga studier som visar att ett proteinintag högre än 2 gånger kroppsvikten i gram skulle vara gynnsamt för en ren individ. Därför kan du anta att om en individ på 80 kg hävdar att han äter 300 gram protein per dag antingen trycker eller spenderar pengar i onödan. Jag håller som sagt alltid mitt proteinintag till ca 200. Detta även om jag väger runt 93, för att ha en liten marginal.

Fett- och kaloriintag

Om en ren individ går för lågt på fettet eller kalorierna i allmänhet kan det få negativa konsekvenser för den hormonella miljön, någonting jag upplevt själv. Ett oren individ kan klara sig med att äta mindre mat då dennes externt tillsatta testosteron ser till att behålla musklerna oavsett. Om en ren individ går får lågt kommer kroppen be musklerna att dra åt helvete, vilket resulterar att en för hårt deff leder till att man kommer se ut som ett skelett.

Typisk byggarträning

Pump, kontakt, “muscle contraction” (vad fan det nu är), superset, giantset, dropset, fanochhansmosterset etc. Inget illa menat mot superset, det kan vara effektivt om man har tidsbrist, men det är inget du bör lägga huvudfokus på. Min rekommendation är att du tränar som en styrkelyftare fast med högre repetitionsantal. Det vill säga, fokusera på att bli stark som ett as, inte att hitta perfekt kontakt i muskeln. Styrka = alfa.

Val av övningar

Om du ser hur Olympiakillarna kör och jämför med exempelvis Yours Truly så är det som natt och dag. Att basera sina pass på övningar i cable-crossen eller gynekologstolen går an om man samtidigt trycker i sig sex sprutor om dagen, då kommer du växa oavsett hur du tränar. Om du däremot är ren så är träningen det avgörande. Kör tunga basövningar, åsidosätt övningar som är beta och lägg fokus på testosteronladdade alfa-övningar. Bänkpress, marklyft, knäböj, militärpress, chins etc.

Att träna hårt

Som sagt så kommer man undan med ganska mycket om man förlitar sig på droger. Om du är ren däremot får du ingenting gratis utan det enda sättet att växa är att bli starkare. Du är tvungen att förlita dig på din egen mentala styrka. Du kan inte glida in i gymmet och förvänta dig resultat om du inte tränar med passion, ilska och hat. Många undrar varför vissa får bättre resultat (läs, vad är din hemlighet Marcus?), för att jag tränar hårdare är ett enkelt svar. Det blir ganska uppenbart när man kollar runt i olika gym, de flesta nöjer sig med att träna precis som alla andra (dvs lagom) och får därefter resultat som de flesta andra (lagom bra resultat). Om du vill få extraordinära resultat måste du träna extraordinärt. Pressa dig till bristningsgränsen varje pass så kommer du få resultat, det lovar jag.

trackarena

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: