Alternativ till 24-timmarsfastan

gainskitchenlats2Jag har nu börjat använda mig av ett alternativ till 24-timmarsfastan. Det är en ganska enkel ändring. Det kan finnas vissa hälsomässiga aspekter med längre fastor och märk väl att denna nya variant endast är till för att trycka ner kalorimängden under dagen, om man vill ha de hälsofrämjande inslagen kan det alltså vara en idé att genomföra en längre fasta någon gång ibland.
Träna som vanligt på morgonen, nu kan du faktiskt köra en vanlig pwo, exempelvis några riskakor och kaffe. Aminosyror innan och efter passet. Efter passet äter du en vanlig måltid med ett något reducerat kolhydratsintag, detta för att kompensera för de kolhydrater du åt till frukost/pwo. Denna måltid för motsvara ca 1/3-1/2 av ditt proteinintag för dagen. Om denna måltid är runt klockan 12 slutar du att äta fram till ca 20 då du intar ett mål mat bestående av i princip bara protein. Om du får i dig lite fett gör det heller inte så mycket beroende på hur dina egna behov ser ut. Mitt kvällsmål igår bestod exempelvis av 4 ägg och 250 g halloumi.
Anledningen till denna ändring är att det helt enkelt är skönare att lägga ett till mål på kvällen istället för att tvinga i sig ett jättestort mål direkt efter avslutat gympass. Som vanligt är det kaloriunderskottet som vi vill åt när det kommer till att bränna fett.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: